maanantai 14. syyskuuta 2015

Raakaa ja lämmintä



Nyt kun saan syödä välillä myös lämmitettyä ruokaa, olen alkanut silloin tällöin yhdistellä raakaruokaa ja lämmintä ruokaa. Terveet ihmiset saavat HHI-dieetin mukaan syödä 75 prosenttia raakaruokaa ja loput 25 prosenttia lämmintä vegaanista, gluteenitonta, soijatonta ja sokeritonta ruokaa (mieluiten höyrytettynä).

Periaatteessa voisin lukea itseni tällä hetkellä terveeksi, koska kesäkuun TT-kuvat olivat täysin puhtaat ja olen ollut HHI-dieetillä jo sen kaksi vuotta, minkä paraneminen heidän mukaansa yleensä vaatii. En kuitenkaan uskalla vielä syödä noin paljon lämmintä ruokaa, mutta välillä ruoka maistuu paljon paremmalta, kun osan siitä voi lämmittää. 

Viime viikolla tein kantarellikastiketta itse poimituista sienistä ja kesäkurpitsaspagettia, niin hyvää... Reseptin löydät täältä. 



Silloin, kun sai vielä hyviä tuoreita herneitä, söin muutaman kerran intialaista garam masalalla maustettua kastiketta, jonka opin Raakaravintoa intialaisittain kurssilla ja sen kanssa keitettyä kvinoaa. Tämäkin oli todella hyvää, mutta vaati tosiaan kvinoan kaveriksi. Kastikkeen resepti löytyy täältä. Raakaruokakurssilla siihen laitettiin myös paljon tuoreita herneitä joukkoon, ja ne sopivatkin kastikkeeseen oikein hyvin.



P.S. Olin tänään 2,5-vuotisultrassa ja kaikki oli hyvin!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti