maanantai 30. maaliskuuta 2015

Superjauhetta


Tällä hetkellä en oikein tiedä, mistä kirjoittaisin blogiin. Tästä ruokavaliosta ja elämäntavasta on tullut niin tavallista, etten oikein tiedä, mitä siitä voisin kirjoittaa. Onko teillä ideoita?


Uusia raakaruokareseptejäkään ei nyt valitettavasti ole. Tein kyllä ennen blogitaukoa jotain uusia kokeiluja mm. murekkeita, raakamajoneesia, raakajogurttia jne., mutta ne jäivät kertakokeiluiksi.  En oikein innostunut niistä. En ole pitkään aikaan innostunut mistään uudesta ruoasta. Pidän edelleen eniten vanhoista suosikeistani: tattarisalaatti, tacot, avokadopiirakka ja thaikeitto. 

Ensi kuussa olen menossa taas uudelle raakaruokakurssille, täällä kertaa aiheena on raakaruokaa italialaisittain. Ehkä sieltä saan jotain uutta inspiraatiota. Viime vuonna olin raakaruokaa intialaisittain kurssilla ja sieltä ainakin tuli uusia ideoita ja kokeiltavaa. 

Tällä viikolla olen lähinnä nauttinut siitä, että raakaruoka taas maistuu ja jaksan tehdä ruokia itse. Influenssan aikana raakaruokailu oli haastavaa. Kurkkukivun takia pääasiallinen proteiinin lähteeni eli pähkinät eivät maistuneet enkä jaksanut pilkkoa sellaista määrää salaattia, joka olisi pitänyt nälän poissa. Lisäksi mikään raakaruoka ei oikein maistunut ja teki mieli vain lämpimiä keittoja ja kastikkeita. Mielestäni raakaruokailu onkin erityisen haastavaa juuri sairaana ollessa. 

Aion nyt aloittaa taas päivittäisen proteiinijuomien käytön, jotta saan pidettyä näläntunnetta paremmin poissa ja pääsen taas parempaan kuntoon sairastelujen jälkeen. Influenssa kesti reilusti yli viikon ja vieläkin olen hieman väsynyt. Tämän hetkinen riisiproteiinini on todella pahan makuista pelkiltään, joten se on jäänyt lähinnä kaapin pohjalle. Keksin kuitenkin ostaa siihen kaveriksi suklaanmakuista Green superfood -jauhetta, ja yhdessä nämä jauheet maistuvat jopa ihan hyvälle.

Tässä Green superfoodissa onkin vaikka mitä: vehnänorasta, alfalfaa, spiruliinaa, pinaattia, parsakaalia, pellavansiementä jne. Toisaalta tässä on myös kiellettyä aineita eli hedelmiä ja marjoja, mutta en jaksa uskoa että noin pieni määrä jauhemuodossa vaikuttaisi suuntaan tai toiseen. Uskon, että nuo hyvät ominaisuudet kumoavat ne huonot. Luonnollisia sokereita tässä on kuitenkin alle 1 g per annos.

4 kommenttia:

  1. Olet maininnut jossain postauksessasi että et juo mitään ruokailun yhteydessä. Juomisen ja syömisen aikatauluttamisesta ja miksi ne pitää tehdä eri aikaan - siinä yksi kiinnostava aihe. T. Tiuku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos postausideasta, ehkä kirjoitan siitä joskus. Pitää vaan hankkia tarpeeksi tietoa asiasta ensin ;)

      Poista
  2. https://www.facebook.com/Deansjourney2015?fref=nf

    Päädyin tuollaiseen :). Sinulle varmaan nykyinen ravintosi on hyvä, mutta ajattelin jos sinua kiinnostaa :)

    -Anu

    VastaaPoista